Monday, April 27, 2009

Starbucks fait son crowdsourcing ...






Starbucks tente d'animer sa communauté de clients pour innover. Un bel exemple de Crowdsourcing

Une belle initiative de Crowdsourcing...sur le Crowdsourcing !

Je vous invite à consulter et à contribuer à ce wiki qui référence les initiatives et les exemples de Crowdsourcing:

'This wiki is intended for the benefit of anyone who has ever wished they could see a comprehensive list of examples, either backed by a brand or not, that illustrate the power of crowdsourcing (as conceptualised by Jeff Howe). As the power of online communities grows ever stronger, it will undoubtedly be useful to look and learn from the experience of others. The wiki has been compiled by drawing from a variety of different sources, whose contributions I would like to acknowledge at the outset.

Please note that each list is sortable by ascending or descending alphabetical order- just click on the column title and you'll see an arrow which will allow you to sort.

I have categorised these examples into 4 broad themes. (Please note that some examples may cross boundaries)

1. Individual businesses or sites that channel the power of online crowds

2. Brand-sponsored initiatives or forums that depend on crowdsourcing. I've included those that are no longer active as well, for reference.

3. Brand initiatives that allow users to customise their products

4. Brand-sponsored competitions/challenges focussed on crowdsourcing

If you know of examples that should be added and would like to become a contributor, please go here. '

Friday, April 24, 2009

Twitter: the ultimate social media solution ?


















The social media killer-app in 5 main categories of user cases:
  1. Customer service: crowdsourcing and messaging service.
  2. Networking: developing contacts and relationships through conversations
  3. Business Management: advertizing, reminding, customer feedback
  4. Traffic: viral marketing
  5. Information: sharing information and ideas
Source: applicant

Les différents types d'innovation

Thursday, April 16, 2009

Monday, March 30, 2009

bluenove dans Katoa








Friday, March 27, 2009

DELL utilise le Social Media pour communiquer avec ses clients

Parmi toutes les initiatives en cours dans le domaine de l'innovation participative externe et du Crowdsourcing, les marques utilisent de plus en plus de dispositifs de Social Media pour engager le dialogue avec leur clients. Ici le cas DELL

Last.fm va devenir payant en France...

Le changement de modèle économique des web radios en streaming s'accélère....

Après celui de Deezer qui cherche à se rémunérer sur les mobiles, les internautes résidant hors des USA, du Royaume-Uni et d'Allemagne devront payer un abonnement pour accéder au site de musique en streaming Last.fm.

Monday, March 9, 2009

bluenove incube son premier projet: theroom35

" Theroom35 (http://theroom35.com) est un moteur de recherche collaboratif créé dans une optique étudiante.
Lancé récemment sur le campus d'HEC Paris, il permet à ses utilisateurs de partager et diffuser tous types d'informations - petite annonce, restaurant, site web, boutique, livre... - au sein de leurs réseaux respectifs, et réciproquement d'accéder à de l'information qualifiée, émanant uniquement de ces réseaux."

Le processus d'incubation de bluenove inclut notamment notre Tool Kit 'Conception 2.0' et nos offres BlueBP, BlueBizDev et BluePartner.

Thursday, March 5, 2009

Quels sont vos services Web et Mobile préférés ?

What are your favorite Web and Mobile services ?
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